Familjens Jurist blir partners i AI Sweden – ska utveckla juristbranschen

Familjens Jurist blir partners i AI Sweden – ska utveckla juristbranschen

Familjens Jurist har under många år arbetat för en positiv samhällsutveckling. Partnerskapet i AI Sweden, Sveriges nationella centrum för artificiell intelligens, är ytterligare ett led i detta. Samarbetet ska bidra till att utveckla och sprida Familjens Jurists metoder för tryggare föräldrarelationer och därmed främja barns bästa.

AI har potential att stärka och positivt påverka juridiken och ge stora samhällsvinster. Användningen av AI hos Familjens Jurist ska på sikt bidra i arbetet för minskade konflikter vid bland annat skilsmässa, separation och vårdnadsfrågor.

– Vi är övertygade om att AI kommer förändra branschen och göra juridiken mer tillgänglig. Genom vårt partnerskap i AI Sweden får vi inte bara tillgång till de senaste framstegen inom AI, utan också möjligheten att samarbeta med andra nyckelaktörer för att driva nya initiativ. Det här är en långsiktig satsning för oss där vi har flertalet projekt igång för att bidra till en samhällsförändring och där vi ser att AI kommer att vara en hjälp, säger Victoria Thore, VD på Familjens Jurist.

Familjens Jurist blir som partner i AI Sweden en del av ett omfattande nätverk som inkluderar över 100 partnerföretag, var och ett med sina unika perspektiv och kunskaper inom AI. Som partner ges möjligheten att samarbeta med andra partnerföretag för att identifiera gemensamma behov och utmaningar, initiera samarbetsprojekt och dra nytta av de resurser som finns tillgängliga inom nätverket. Partnerskapet möjliggör Familjens Jurists fortsatta arbete att tillgängliggöra juridiken.

– Vi är glada över att ha Familjens Jurist ombord och ser fram emot att arbeta tillsammans för att utforska de många möjligheter som AI erbjuder inom juridiken. De företag som är partners hos oss delar alla samma övertygelse om att AI kommer att påverka vårt samhälle i grunden, säger Agneta Jacobson, Head of Ecosystem & Partner management på AI Sweden.

Om Familjens Jurist

Familjens Jurist är Sveriges största plattform för juridisk rådgivning till privatpersoner. Företaget erbjuder stöd och vägledning vid livets alla viktiga skeden, och kombinerar personlig rådgivning med digitala ”gör-det-själv”-tjänster. Vi är ledande inom juristförsäkring och erbjuder även juridisk rådgivning till företagare. Vi har 250 anställda jurister, omsätter drygt 400 miljoner kronor per år och är ett helägt dotterbolag till Fonus ekonomisk förening.

Besök oss gärna på: www.familjensjurist.se

Välkommen till Familjens Jurist

Familjens Jurist är Sveriges största juristbyrå och erbjuder experthjälp inom familje-, företags- och boendejuridik. Vi hjälper varje år 70 000 kunder genom livets alla möjligheter och utmaningar. Vi tror på varje människas rätt till juridisk hjälp och vill göra vår rådgivning synlig och lättillgänglig för alla. Med stor geografisk spridning, smarta digitala tjänster och ett varmt välkomnande gör vi världen lite mer rättvis.

Med lång erfarenhet och ett ständigt helhetsperspektiv kan vi tillsammans med etablerade partners göra det svåra enklare. Vi kombinerar juridik med ett brett utbud av tjänster för människan bakom varje enskild situation. Med en stark tro på långsiktiga och hållbara lösningar ifrågasätter vi gamla sanningar och kämpar för att hitta den bästa möjliga lösningen för alla.

Familjens Jurist har 400 anställda med ett tydligt uppdrag att återinvestera i kundnytta och hållbarhet.

Läs mer på www.familjensjurist.se

Familjens Jurist i Sverige AB