En av Skånes största psykoterapimottagningar invigs på fredag 19 september kl 15.00-18.00

Fredag 19 september slår portarna upp till Själbodgatans psykoterapimottagning - Skånes största psykoterapimottagning. Den ligger centralt i Malmö invid St. Petri kyrka och Caroli köpcentrum. Den erbjuder inte enbart psykoterapi i dess vanliga mening utan har också knutit massörer och certifierad sorgbearbetning till sig. Den erbjuder sina kunder en bredd av olika behandlingstraditioner inom psykoterapibranschen. Det finns behandlare allt från Psykodynamisk, Kognitiv-Beteende Terapi och Familjeterapeutiska skolbildningar. Ackrediterade metoder såsom InterPersonell Terapi (IPT) och Emotionell Focused Therapy for Couples (EFT), Mindfulness, Familjerådgivning, Bildterapi samt Marte Meo och Hypnos finns representerad bland mottagningens behandlare. Massörerna har medicinsk utbildning. Sorgbearbetningen och coachen är certifierad handledare utbildad av Susanne Nilsson, Sorgbearbetningsinstitutet. Mottagningen erbjuder sina kunder att gå hos flera av våra behandlare via remiss från sin läkare på Vårdcentralen. Vissa behandlare handleder och utbildar personal inom Psykoterapibranschen, Högskola, Vård och Omsorg, kommuner, landsting och LSS. Mottagningens behandlare står fria i förhållande till varandra men samarbetar kring gemensamma projekt. Själbodgatans psykoterapimottagning har som ett av sina mål att sänka trösklarna för människor som känner sig tveksamma till att söka hjälp hos en professionell hjälpare.