Fasadgruppen genomför omfattande renovering av 142 radhus i Åneby i Norge

Fasadgruppen genomför omfattande renovering av 142 radhus i Åneby i Norge

Fasadgruppens dotterbolag DVS Entreprenør har fått i uppdrag att utföra en omfattande renovering av 142 radhus i Åneby, norr om Oslo. Uppdragsgivare är bostadsrättsföreningen Bliksrud.

De aktuella radhusen byggdes mellan 1976-77 och ska nu rustas upp till modern standard. Projektet omfattar utbyten av tak (cirka 9 100 kvm), tilläggsisolering (cirka 16 000 kvm) och byten av fönster och balkongdörrar (1 156 enheter), samt nya balkonger och räcken. Byggstart sker i oktober och kommer pågå i cirka 20 månader. Ordervärdet uppgår till cirka 70 MNOK.

”Vi är stolta att ha fått förtroendet att genomföra detta omfattande projekt och ser fram mot att komma igång. De aktuella radhusen kommer att få modern standard som bland annat kommer resultera i högre energieffektivitet”, säger Leif Erik Mortensen, vd för DVS Entreprenør.

Johan Claesson, Affärsområdeschef Fasadgruppen Väst, johan.claesson@fasadgruppen.se, tel. +46 (0) 73-808 33 39.

Fasadgruppen Group AB är Nordens största och Sveriges enda rikstäckande totalentreprenör av hållbara fasader med lokal närvaro, konkurrenskraftiga priser och gedigen erfarenhet av fasader. Verksamheten bygger på lokala entreprenörsdrivna företag med tydligt fokus på samverkan, engagemang och kompetens. Vi arbetar på nordiska marknaden och våra huvudsakliga kunder är fastighetsägare, byggbolag, fastighetsförvaltare, konsulter, bostadsrättsföreningar, stat, kommun och landsting.

Fasadgruppen är i en expansiv fas och marknadsledande i branschen. Koncernen omsätter 1,5 miljarder kronor och har drygt 800 anställda. Huvudkontoret finns i Stockholm.