Mikael Karlsson, Martin Jacobsson, Niclas Proos, Daniel Svensson och Fredrik Johansson

​Fasadgruppens dotterbolag förvärvar Proos Mur & Puts

Mälardalens Mur & Puts AB, ett av Fasadgruppens dotterbolag, stärker sin verksamhet i Mälardalen genom förvärvet av Proos Mur & Puts AB.

Proos Mur & Puts med 8 medarbetare erbjuder sedan 1999 mur- och putstjänster, både nyproduktion och renovering. Bolaget utför främst arbeten i Mälardalen. För verksamhetsåret 2019 uppgick bolagets omsättning till cirka 10 miljoner kronor.

Proos Mur & Putsmed hantverkare blir en del av Mälardalens Mur & Puts. Grundaren Nicklas Proos kommer framgent verka som Projektledare i Mälardalens Mur & Puts.

"Proos hantverkare har stor kompetens och passar perfekt in hos oss och blir ett bra komplement till Mälardalens Mur & Puts befintliga verksamhet. Tillsammans stärker vi ytterligare positionen i Mälardalen, säger Daniel Svensson, VD för Mälardalens Mur & Puts".

Utöver många starka lokala kundrelationer arbetar Proos Mur & Puts även med ett antal rikstäckande kunder.

"Att bli en del av Mälardalens Mur & Puts och därigenom Fasadgruppen känns som ett naturligt och bra nästa steg för oss. Det ger oss nya möjligheter att växa och även stärka våra medarbetares expertis, säger Nicklas Proos, tidigare ägare av Proos Mur & Puts och ny Projektledare för Mälardalens Mur & Puts samt ny delägare i Fasadgruppen".

Förvärvet av rörelsen sker via en inkråmsöverlåtelseaffär och Mälardalens Mur & Puts förvärvar 100 procent av rörelsen.

Daniel Svensson, VD Mälardalens Mur & Puts AB, tel. 070-744 14 11
Nicklas Proos, Projektledare Mälardalens Mur & Puts AB, tel. 070-461 69 81

Fasadgruppen Norden AB är Nordens största och Sveriges enda rikstäckande totalentreprenör av hållbara fasader med lokal närvaro, konkurrenskraftiga priser och gedigen erfarenhet av fasader. Verksamheten bygger på lokala entreprenörsdrivna företag med tydligt fokus på samverkan, engagemang och kompetens. Vi arbetar på nordiska marknaden och våra huvudsakliga kunder är fastighetsägare, byggbolag, fastighetsförvaltare, konsulter, bostadsrättsföreningar, stat, kommun och landsting.

Fasadgruppen är i en expansiv fas och marknadsledande i branschen. Koncernen omsätter 1,2 miljarder kronor och har cirka 600 anställda. Huvudkontoret finns i Stockholm.