Mats Karlsson, Anders Svensson, Pål Warolin och Martin Jacobsson

Fortsatt expansion med Allt i murning i Karlshamn AB

Allt i murning i Karlshamn AB har funnits över 40 år i branschen och utför mur- och putsarbeten, med allt från tegel- och putsfasader till väggar och stommar – både nybyggnationer och renoveringar. Den geografiska arbetsytan är Blekinge, Skåne och Småland. Idag drivs företaget av Anders Svensson och omsätter runt 25 miljoner med cirka 25 medarbetare.

Ledningen i Allt i murning kommer att vara kvar och verka inom Fasadgruppen som delägare och fortsatt driva och utveckla verksamheten med samma engagemang som tidigare.

”Allt i Murning är ett välskött och fint bolag, som kompletterar våra resterande bolag i södra Sverige väl. Genom förvärvet öppnas nya och spännande möjligheter att utvinna skalfördelar i organisationen och för att ytterligare stärka vår marknadsposition, säger Pål Warolin, VD för Fasadgruppen”.

Fasadgruppen förvärvar 100 procent av aktierna i Allt i murning i Karlshamn AB.

”Vi har med åren samlat på oss viktig erfarenhet och gedigen kunskap inom mur och puts som gör att vi är ett tryggt val för våra kunder. Allt i murning och de andra bolagen i Fasadgruppen kompletterar varandra mycket väl, vilket ger våra kunder ännu större trygghet och fördelar. Jag ser fram emot att utveckla Allt i murning inom Fasadgruppen-koncernen, säger Anders Svensson, VD Allt i Murning i Karlshamn AB.”

Pål Warolin, VD Fasadgruppen Sverige AB, tel. 070-925 52 01.
Anders Svensson, VD, Allt i murning i Karlshamn AB, tel. 070- 679 17 32.

Fasadgruppen Sverige AB är Sveriges enda rikstäckande helhetsleverantör av hållbara fasader med lokal närvaro, konkurrenskraftiga priser och gedigen erfarenhet av fasader. Verksamheten bygger på lokalt förankrade entreprenörsdrivna företag med tydligt fokus på samverkan, engagemang och kompetens. Vi arbetar på nordiska marknaden och våra huvudsakliga kunder är fastighetsägare, byggbolag, fastighetsförvaltare, konsulter, bostadsrättsföreningar, stat, kommun och landsting.

Fasadgruppen är i en expansiv fas och marknadsledande i branschen. Koncernen omsätter 890 Mkr och har cirka 450 anställda. Huvudkontoret finns i Stockholm.