Professionella fönar i toppklass från italienska Elchim

Professionella hårstylister och frisörer jobbar dagligen med fönar och borstar och vet hur viktigt det är med bra verktyg, som presterar på topp. Verktygen ska inte bara vara kraftfulla, utan även lätta, välbalanserade och ergonomiska för att förenkla det dagliga arbetet. En hårfön som till exempel inte är ergonomiskt utformad kan på sikt orsaka karpaltunnelsyndrom, som är mycket vanligt bland frisörer. Nerverna i handen kommer då i kläm och orsakar obehaglig smärta och domningar.

Detta är en av grunderna till varför det italienska familjeföretaget Elchim började tillverka professionella fönar, där man ville skapa verktyg för frisörer som håller absoluta toppklass. Dessa tre punkter utgör grunden i deras produktion:

• Exceptionell prestanda
  • Ergonomisk och snygg design
  • Ultralätt och välbalanserad konstruktion

Företaget grundades redan 1945 och tillverkar sina fönar i Milano. Köper du en fön från Elchim kan du vara säker på att du får den mest ergonomiska professionella fönen på marknaden, med en högteknologisk konstruktion där hårstrukturen respekteras på bästa möjliga sätt. Vi kan nu stolt presentera våra nyheter Xlite Ultra-light dryer och 3900 Healthy Ionic, från Elchim.

Xlite Ultra-light dryer
Xlite har en ultralätt konstruktion och är en av de lättaste professionella fönarna på marknaden, med en ergonomisk design. Den är lätt att arbeta med och även perfekt att ha med på resan. Fönen väger endast 440 g inkl en 3 m lång sladd och är utrustad med den senaste generationens hybridmotor för exceptionella resultat på alla typer av hår. Xlite är lika kraftfull som en 2400 W fön, men använder mindre energi för att fungera (1600 W vid 220 V och 2000 W vid 240 V). Fönen tillverkas av återvinningsbara material för att respektera miljön på bästa sätt.

3900 Healthy Ionic
Tack vare den perfekta kombinationen av rätt luftflöde, värme och kraft (2400 W vid 240 V) reducerar den här proffessionella fönen torktiden med mer än 30%. En tystgående och lätt fön (väger 540 g inkl en 3 m lång sladd) i perfekt balans och design. Luftflödet gör håret återfuktat, glansigt och eliminerar statisk elektricitet tack vare det innovativa ioniska torksystemet.

Båda fönarna är utrustade med den avancerade jonisk-keramiska teknologin som skapar joner naturligt och återfuktar och skyddar håret från värmen. Ionisk torkteknik motverkar frizz och respekterar hårstrukturen, samt gör håret mjukt och glansigt.

Tveka inte att höra av dig till oss om du har frågor om våra nyheter från Elchim