Pressmeddelande -

Svenska Copter har skärmskydden klara inför kommande iPhone lansering 10 September

I takt med att smartphones i allmänhet och iPhone i synnerhet har vuxit både i storlek och ökat i pris, så blir ett effektivt skydd av de känsliga skärmarna desto viktigare. Numera kostar det mellan 1500-4000 kr att laga en iPhone skärm, något som svider i plånboken.

Inför att Apple rullar ut en ny modell för iPhone under september, har Copter haft en hektisk sommar med att förbereda sig för att kunna leverera till sina kunder i tid till att de nya telefonerna börjas säljas i Sverige och Norden.

”- Vi står redo och har sedan en tid tillbaka fyllt orderböckerna med förhandsorders, september kommer bli hektiskt men kul för oss”, säger Hans Andersson, produktionsansvarig på fabriken i Kumla.

Lanseringen av nya iPhone modellerna sker under IFA-mässan i Berlin

Den officiella lanseringen av den nya iPhone-modellen sker traditionsenligt den 10 september, vilket sammanfaller med när Copter har monter på den årliga IFA-mässan i Berlin 6-11 september.

”- På IFA-mässan presenterar vi våra skärmskydd anpassade för ”iPhone 11”, och här sker också utrullningen av nya Copter som efter en rejäl omsminkning nu står redo för Europa”, säger David Malmqvist, produkt- och varumärkesansvarig för Copter.

Copter i Norden och Europa

I Norden säljs Copter i nära samarbete med sin dedikerade distributionspartner inom mobil- och telekombranschen, Brightstar. I Europa pågår nu en intensiv dialog med flertalet partners inför lansering på nya marknader.

Om Copter

Copter är ledande i Norden på skärmskydd vad gäller att kunna erbjuda ett brett utbud av skärmskydd som täcker i stort sett alla mobilmodeller och tablets. Skyddsglaset finns tillgängligt för telefoner från ledande mobiltillverkare och för de mindre sålda modellerna tillhandahåller företaget en skyddsfilm. Skyddsfilmen utvecklades från början för att försvara amerikanska helikoptrars rotorblad från piskande ökensand, det var den typen av film Copter startade med för elva år sedan. Under sista året har Copter genomgått en intensiv process för att utveckla erbjudandet och varumärket och nu sjösätts en strategi för internationalisering.

• Telekom

Fashiontekk utvecklar innovativa mobiltillbehör för den nordiska och globala marknaden med fokus på varumärken  Copter (skärmskydd) och Wilma (eko mobilskal).

Pärlan Fritz

Presskontakt Commercial Director Försäljning och marknadsföring 0736227772