Gå direkt till innehåll
33 laddplatser som togs i bruk i början av 2021 i Obelisken-garaget på Södermalm

Stockholmia utökar sin satsning på laddplatser

I samband med andra etappen av renoveringen av Obelisken-garaget fortsätter Stockholmia sin satsning på laddplatser för elbilar. I den första etappen installerades 33 laddare,  som snabbt hyrdes ut. Därför kommer Stockholmia att installera ytterligare 28 laddare, som tas i bruk under november månad 2021.

- Vi märker av en stor efterfrågan på laddplatser. Så gott som dagligen får vi samtal med frågor och intresseanmälningar, säger Charlotta Xanlarova, uthyrare på Stockholmia.

Garaget ligger på Gotlandsgatan 55, mitt på Södermalm i Stockholm och har totalt drygt 400 p-platser.

- När dessa platser har hyrts ut har vi förberett så att vi snabbt kan installera ytterligare laddare om efterfrågan finns. Energimässigt har vi kapacitet att förse cirka hälften av alla platser i garaget med laddare, säger Anders Bergman, förvaltare på Stockholmia.

Daniel Höök

Presskontakt Vd 0850553602

En del av Stockholm

Stockholmia är ett familjeägt förvaltningsbolag och har bedrivit förvaltning av fastigheter i Stockholm sedan 1920-talet, från 1963 samlat under Fastighetsaktiebolaget Stockholmia.

Stockholmia vänder sig framförallt till privata intressenter och förvaltar idag cirka 150 000 kvm bostäder och lokaler i Stockholm, varav två tredjedelar ägs av bolag anknutna till familjen.

Uppdragen spänner från historiska, blåklassade fastigheter till moderna byggnader och
är ibland mindre, med bara ett fåtal lägenheter till riktigt stora fastigheter på över 10 000 kvm.

Fastighets AB Stockholmia