Fastighetsägarna Service står starkt trots en omvärld i förändring

Fastighetsägarna Service står starkt trots en omvärld i förändring

Trots rådande osäkerheter i omvärlden visar Fastighetsägarna Service på fortsatt stark tillväxt och positiv framtidstro. Genom satsningar på digitala lösningar och fokus på medarbetar- och kundupplevelse stängs år 2022 som ett av bolagets resultatmässigt bästa.

Fastighetsbranschens bästa förvaltningsplattform

Fastighetsägarna Service har under det senaste året påbörjat en digital transformation med sikte på att bygga fastighetssveriges bästa och mest flexibla digitala plattform. Den nya integrationsplattformen, Frends iPaaS, möjliggör att system och applikationer kan kopplas samman och utbyta data och information i realtid.

– Tanken om att förenkla vardagen för likväl boende som fastighetsägare genomsyrar hela vår verksamhet. Med vårt kundcentrerade arbetssätt och digitala plattform är det enkelt att erbjuda flexibla, skalbara och användarvänliga tjänster, säger Stefan Younes, vd Fastighetsägarna Service.

Lyckliga medarbetare och högt engagemang

Trots ett år med stor oro i omvärlden, bibehåller bolagets medarbetare en mycket hög engagemangsnivå. En stor bidragande faktor är arbetet med företagskulturen som grundar sig i självdrivande medarbetare och ett inkluderande ledarskap. Under kommande år är lyckligare medarbetare, Happynomics, i topp av bolagets prioriteringar. Happynomics är ett av strategiområdena under 2023, som innebär fokus på lyckligare medarbetare som skapar högre produktivitet och bättre kundupplevelse. Över 80 rekryteringar under 2022 har tydligt visat hur företagskulturen bidrar till ett arbetsgivarvarumärke som attraherar rätt talanger som bidrar till företagets tillväxt.

– Företagskulturen i kombination med bolagets tillväxt, etablering i nya kundsegment och breda tjänsteutbud skapar möjligheter för våra medarbetare att utvecklas och växa tillsammans med bolaget, säger Stefan Younes.

Nya uppdrag och en breddad kundportfölj

Under de senaste åren har Fastighetsägarna Service breddat kundportföljen inom främst stora bostadsrättsföreningar och kommersiella fastighetsägare. Bolagets avtalsomsättning inom segmentet kommersiella fastighetsägare har dubblats i jämförelse med samma tidpunkt 2021. Bolaget fortsätter sin tillväxt inom kommersiell förvaltning genom uppdraget att förvalta Vällingby Centrum och stärker även upp organisationen genom rekrytering av flera nya roller inom centrumledning.

– I den tid som vi nu går in i krävs en högre grad av innovation och kreativitet för att lyckas. Det passar oss som förvaltningsbolag som handen i handsken. Vår ägare är långsiktig med fokus på att utveckla branschen. Med bolagets breda diversifierade tjänsteportfölj står vi väl rustade för framtiden, säger Stefan Younes, vd Fastighetsägarna Service.

Hållbara val och minskad klimatpåverkan

Fastighetsägarna Services mål är att skapa förutsättningar för minskad klimatpåverkan, ett tryggare samhälle och göra det enkelt för kunderna att göra hållbara val. Under 2022 har erbjudandet till kunderna breddats inom bland annat energiomställning, miljöcertifieringar och delningstjänster i boendeappen.

– Hållbarhetsfrågorna är högaktuella för fastighetsägare och där vill vi genom vårt tjänsteerbjudande skapa förutsättningar för fastighetsägare och bostadsrättsföreningar att ställa om till hållbar energi och bidra till ett tryggare samhälle, avslutar Stefan Younes.

Fastighetsägarna Service är ledande leverantör av fastighetsförvaltningstjänster såsom juridisk konsultation, ekonomisk förvaltning och teknisk förvaltning samt försäljning av fastighetsprodukter. Vi tillhandahåller några av landets skickligaste fastighetsjurister, hyresförhandlare, ekonomer, förvaltare, driftsingenjörer och fastighetsskötare till bostadsrättsföreningar och fastighetsbolag i Stockholmsregionen. Fastighetsägarna Service är ett helägt dotterbolag till branschorganisationen Fastighetsägarna Stockholm och har sedan 1920 underlättat vardagen för fastighetsägare och bostadsrättsföreningar runt om i Stockholms län. Läs mer på www.fastighetsagarna.se/tjanser. Vill du veta hur vi hanterar dina personuppgifter, läs vår personuppgiftspolicy