​Fler bostadsrättsföreningar väljer Fastighetsägarna Service för ekonomisk förvaltning

Ytterligare tre bostadsrättsföreningar i Stockholmsområdet har nu valt Fastighetsägarna Service för ekonomisk förvaltning. Totalt rör det sig om över 2000 lägenheter som nu ska förvaltas.

– Det är ytterligare ett bevis på att vi har ett bra erbjudande. En fastighet är en långsiktig investering och det krävs ett långsiktigt perspektiv. Där kan vi hjälpa till, säger Stefan Younes VD Fastighetsägarna Service.

Som kund hos Fastighetsägarna Service får du en egen förvaltare som tar ett helhetsgrepp om allt som rör din fastighets ekonomi. Det kan handla om allt från planer för underhåll till bokföring och redovisning. I dag hanterar de cirka 24 000 lägenheter på uppdrag av runt 500 fastighetsägare. Fastighetsägarna Service vänder sig till både stora och små fastighetsägare och flexibiliteten var en av anledningarna till att de nya kunderna valde dem.

– Vi valde Fastighetsägarna Service på grund av deras lyhördhet mot oss som kund genom hela inköpsprocessen. De svarade med tydlighet upp mot rutiner och processer som är av värde för oss som stor Brf och mötte våra frågor med både flexibla lösningar och stor kunskap, säger Emelie Linheden, kommunikationsansvarig på HSBs Brf Fredhäll i Stockholm.

En annan anledning som de nya kunderna lyfter är innehållet och priset på Fastighetsägarna Service erbjudande.

– Det som övertygade mig personligen var inte bara att Fastighetsägarna vid en samlad bedömning hade bäst innehåll och pris utan också att Fastighetsägarnas företrädare gav ett mycket kunnigt och kompetent intryck, säger Johan Faxér, ordförande Brf Tele.

Föreningarna som valt Fastighetsägarna Service för ekonomisk förvaltning:

Brf Pampas i Solna, 746 lägenheter

Brf Tele i Stockholm, 516 lägenheter

HSB:s Brf Fredhäll I Stockholm, 788 lägenheter

Fastighetsägarna Service är ledande leverantör av fastighetsförvaltningstjänster såsom juridisk konsultation, ekonomisk förvaltning och teknisk förvaltning samt försäljning av fastighetsprodukter. Vi tillhandahåller några av landets skickligaste fastighetsjurister, hyresförhandlare, ekonomer, förvaltare, driftsingenjörer och fastighetsskötare till bostadsrättsföreningar och fastighetsbolag i Stockholmsregionen. Fastighetsägarna Service är ett helägt dotterbolag till branschorganisationen Fastighetsägarna Stockholm och har sedan 1920 underlättat vardagen för fastighetsägare och bostadsrättsföreningar runt om i Stockholms län. Läs mer på www.fastighetsagarna.se/service