​Peab planerar för ett nytt bostadsprojekt i Dockan – Brf Vélo

För den som inte vill välja mellan att bo i stan eller vid havet, har Peab nu tagit fasta på att utveckla ett bostadsprojekt som skiljer sig från mängden. Projektet är framtaget för den moderna stadsbon, med fokus på hållbarhet, tillgänglighet och en enkel vardag. Inspiration har tagits från Amsterdam och Köpenhamn där man ser cykeln som ett sätt att trampa sig till en bättre miljö, hälsa och privatekonomi.

Projektet består av totalt 144 bostäder, 1-4 Rok, med en tyngdpunkt på 1-2 Rok. Första etappen säljstartas våren 2020 där 81 bostäder kommer erbjudas till försäljning.

Ansvarig mäklare är Daniel Lundin på Fastighetsbyrån och han säger att han ser många fördelar med Brf Vélo.

”-Bostäderna är kvadratsmarta, vilket alltid är uppskattat av kunderna. Men vill betala för kvadratmeter man använder, inte utfyllnad. Men det främsta här är läget. Huset ligger jättebra med cykelavstånd till allt från centralstationen, city och havet såklart. ”

Vélo betyder cykel på franska och huset har en tydlig fokus på cyklisten. Daniel Lundin säger att här finns många fördelar för den som gillar att cykla.

”-I huset finns det plats för över 250 cykelparkeringar. Här finns stora cykelrum, i markplan med stora fönster, det tycker jag är trevligt. Kvarteret har dessutom tillgång till laddningsbara lådcyklar som man kan låna. För den som önskar köra bil, finns här såklart även garageplatser inte så långt borta, och möjlighet till bilpool. Här finns något för alla. ”

För mer information, besök https://peabbostad.se/projekt/skane/velo/

• dockan
  • peab