​Sista etagelägenheten såld i första etappen av Scheele Promenad

Peab uppför ett nybyggnadsprojekt i den östra delen av Lund innerstad, Scheele Promenad. Parallellt med Sparta och granne med Ideon och Medicon Village uppförs tre kvarter med totalt 188 bostäder. Inflyttning är planerad till hösten 2020 för det första kvarteret. I detta kvarter finns totalt 2 etagelägenheter med takterrass med slående utsikt över Lund. Nu är båda dessa lägenheterna sålda i första etappen.

Sara Örnwigh på Fastighetsbyrån i Lund är ansvarig mäklare för projektet och säger att de större våningarna i projektet bland annat har lockat city-paren som önskar bo på samma yta som i ett mindre hus, men som vill ha det enkla lägenhetslivet.

”-Målgruppen för större våningar är de som önskar bo enklare. Antingen paret som väljer större våning istället för hus när familjen växer, men även de som sålt sin villa och önskar att bo enklare.”

”-Nu har jag sålt den sista av taklägenheterna i etapp 1 men i projektet finns det fortfarande ett par större våningar kvar. Den största är på 150 kvm med 16 kvm takterrass och ligger i det andra kvarteret. Totalt blir det tre kvarter. Det sista kvarteret är inte säljstartat ännu.”

Området ligger på cykelavstånd till Lund centrum vilket har uppskattats av många. Lunds nya spårvagn kommer även ha en hållplats ett par minuters gångväg bort vilket har värdesatts av köparna säger Sara.

”-Kunderna gillar läget, många har kopplingar till Sparta, Ideon och Medicon Village, men många har även kopplingar till att de bor och trivs i området idag. Scheele Promenad kommer snart vara en naturlig del av centrala Lund.”