Ledningsförändringar i Fastum – ny VD och ny vice VD

Vid bolagsstämman den 30 aug 2021 utsågs Jan-Åke Stenström till ny styrelseledamot i bolaget. Samtidigt lämnar han befattningen som VD.

Karin Perers tillträder den 1 sep 2021 som ny VD i bolaget. Karin har tidigare haft befattningen vice VD i Fastum.

Som ny vice VD har anställts Jesper Hedblom. Jesper har en bakgrund från kommersiella ledarroller i bl.a. Telenor, Telia och IP-Only. Jesper tillträder också den 1 sep 2021.

Styrelsens ordförande Jörgen Sandström säger;

Med över 85 års erfarenhet av bostadsrättsförvaltning är det centralt att med kontinuitet också ständigt utvecklas och växa i vårt tjänsteutbud till våra kunder grundat på kunskap om våra kunders unika förutsättningar och behov.

Vi tackar Jan-Åke för hans fina ledarinsats i bolaget och välkomnar Karin som ny VD och Jesper Hedblom som ny vice VD.

Med dessa ledningsförändringar vill vi tillsammans med Fastums kunniga medarbetare rusta oss för framtida tillväxt inom såväl befintliga som nya affärsområden och finnas nära våra kunder såväl i den digitala världen som den fysiska och med personliga relationer guida, vägleda och förenkla för våra kunder”.

VD Karin Perers fortsätter;

Att få möjligheten att tillsammans med alla medarbetare bygga Fastum vidare känns fantastiskt. Det är med stor glädje och samtidigt stor ödmjukhet jag axlar rollen som VD i Fastum.

• Fastigheter, fastighetsförvaltning

• teknisk förvaltning