Ny VD i Fastum

Styrelsen har med omedelbar verkan entledigat Claes Sjöblom från befattningen som verkställande direktör i Fastum.

Fredrika Morén utsedd till ny VD i Fastum

Styrelsen har idag utsett Fredrika Morén till ny VD i Fastum. Fredrika anställdes i Fastum den 20 september 2012 som förvaltningschef.

”Det är mycket glädjande att Fredrika accepterat att bli VD hos oss” säger Lars Eklund, styrelsens ordförande. Och han fortsätter: ”Fredrika har med sin bakgrund som förvaltningschef de allra bästa förutsättningar att nu leda bolaget i nästa fas. Efter mycket omfattande investeringar i produktionssystem och andra IT produkter råder nu fullt fokus på våra kunder och på vår kvalité i servicen. Alla förändringar som stärker och utvecklar vårt kunderbjudande kommer att prioriteras och genomföras.”

Information lämnas idag till bolagets anställda på kontorsträffar i Uppsala och Stockholm.

Frågor och intervjuer hänvisas till:
Lars Eklund 070-425 10 70 lars@legu.se
Fredrika Morén 070-425 10 53  fredrika.moren@fastum.se

• redovisning
  • samfällighetsförening.
  • ubc
  • ny vd

Fastum bedriver förvaltning inom fastighetsbranschen. Ekonomisk och teknisk förvaltning erbjuds åt bostadsrättsföreningar, samfällighetsföreningar och fastighetsägare. Har även samarbete med byggföretag och följer många föreningar från dess bildande.

Grundades år 1931, har idag ca 60 medarbetare som skapar ett tryggt boende genom kundnära förvaltning. Huvudkontor i Uppsala.