Electrolux Home fortsätter sitt samarbete med FDT System AB

Electrolux Home fortsätter sitt samarbete med FDT System AB och tecknar ett nytt ramavtal gällande en komplett lösning för butiksdatasystem.

”Vi ser fram emot att vi nu får en bättre funktionalitet och möjlighet att supporta våra butiker bättre och att vi med den nya tjänsten lägger en pusselbit till för att skapa en ännu bättre kundupplevelse och total kontroll för butiksdriften” säger Anders Bjurud, VD för Electrolux Home.

”Vi på FDT ser mycket fram emot det fortsätta samarbetet med Electrolux Home och deras resa att utveckla och förnya konceptet för en ännu bättre kundupplevelse. Eftersom vi jobbar enligt principen ”software-for-life” så kommer vi arbeta nära Electrolux Home under lång tid”, säger Katarina Hökfors, VD för FDT System AB.

”I och med valet av vår nya molnbaserade lösning får Electrolux Home ett komplett butiksdatasystem med kassasystem och backoffice men också stöd för kedjeledningen på Electrolux Home”, fortsätter Katarina Hökfors.

• retail
  • fdt
  • detaljhandel
  • butiksdatalösning
  • molnlösning

Om Electrolux Home
Electrolux Home grundades 1995 som ett Franchisekoncept, idag består kedjan av 42 butiker över hela Sverige samt e-handel. Electrolux Home är butikskedjan för hela köket och erbjuder kompletta köks- och förvaringsinredningar, vitvaror och ett brett sortiment av utvalda cookshop och småelsprodukter. Kök och förvaring säljs under det egna varumärket Sentens. Hos Electrolux Home får kunderna hjälp hela vägen: Från inspiration och ritning till leverans, installation, montering och finansiering. Electrolux Home är ett franchisekoncept som ägs av Electrolux-koncernen. För mer information besök electroluxhome.se

Om FDT System AB:
FDT System AB är leverantör av kompletta butiksdatasystem för kedjor och fristående butiker. Allt sedan starten i Luleå 1979 har FDT levererat kompletta lösningar till butiker runt om i hela landet. FDT System AB är en oberoende affärsenhet inom Total Specific Solutions som är en ledande leverantör av vertikala mjukvarulösningar. TSS är en del av Constellation Software Inc. (CSI), ett publikt bolag noterat på den kanadensiska börsen. Mer information finns på: www.fdt.se samt www.totalspecificsolutions.com.