Henrik Persson ny VD för FDT Systems AB

Henrik Persson, civilingenjör från Bromma, har arbetat på olika chefsbefattningar inom IT-bolag sedan 2000. Henrik har en gedigen bakgrund med olika ledande befattningar inom IT-branschen och kommer senast från PCG Solutions där han arbetat som verkställande direktör.

”Det ska bli riktigt roligt att ta över ansvaret i ett bolag där så mycket händer”, säger Henrik Persson. ”FDT har en mängd spännande utmaningar framför sig och jag ser med entusiasm fram emot att ta mig an uppdraget.”

FDT Systems AB ägs sedan 2014 av ELON Group AB. Uppköpet har inneburit en rejäl satsning i bolaget och under det senaste året har 15 personer rekryterats. Stora investeringar har skett, dels i utvecklingsarbetet både i Vilnius och i Luleå men även vad gäller övrig personal, både i Luleå och Stockholm

”ELON Group är långsiktiga genom sitt ägande i FDT och har som målsättning att leverera en produkt och tjänst i världsklass”, säger koncernchef Christer Larsson. ”Att anställa en ny VD är ett led i detta och med Henrik Persson på plats är vi redo att sätta fart på riktigt.”

Henrik Persson tillträder sin tjänst den 7 mars 2016.

Vi frågor kontakta Camilla Waldmark, PR-ansvarig 070-570 11 94 eller Christer Larsson, koncernchef ELON Group AB 070-530 14 48.

• nyrekrytering
  • ny vd
  • retail
  • butiksdatalösning
  • detaljahandel
  • fdt

• Luleå

FDT tillhandahåller affärssystem och butiksdata som förenklar och effektiviserar. FDT har flera stora kedjor som kunder, exempelvis. Electrolux Home, Lekia, Önska och Klockmaster. Ett nytt affärssystem som ersätter dagens är nu i full gång att utvecklas och detta är utvecklat för internationellt bruk.
FDT Systems AB har kontor i Luleå, Stockholm och Motala samt samarbetar med ett utvecklingsteam i Vilnius, Litauen.