Feministiskt initiativ på Stockholm Pride

Feministiskt initiativ hyllar återigen kärleken på Stockholm Pride med en rad rosa evenemang. Under veckan arrangeras bland annat ett samtal om strategier för förändring och ett queer filmquiz.

Står reformarbetet i vägen för den riktiga frigörelsen och revolutionen? Vi diskuterar nackdelar respektive fördelar med att arbeta för förändring utifrån redan etablerade system. Medverkar gör feministiskt initiativs talesperson Sissela Nordling Blanco, ordförande för RFSL Ulrika Westerlund, vice ordförande för Stockholm Pride Maria Sjöberg samt Lars Lehman från Gaypolisen.

– Det ska bli roligt med årets festival, jag ser särskilt fram emot samtalet som vi arrangerar om olika strategier för förändring, eftersom det är ett ämne som aktualiserats i media på sistone. Feministiskt initiativ är det parti som står längst fram i kampen mot heteronormen och för hbtq-personers rättigheter, att vara partipolitiskt aktiv är ett sätt att organisera sig på men det finns så många fler sätt. I det här samtalet ville vi samla representanter som står för såväl reforminriktat arbete som mer aktivistiskt arbete för att diskutera för- och nackdelar med olika strategier och prata om hur de förhåller sig till varandra, säger Sissela Nordling Blanco, talesperson för Feministiskt initiativ.

För mer information

Feministiskt initiativs program under Stockholm Pride: http://www.facebook.com/events/508202232527984/permalink/508202235861317/

Feministiskt initiativs pressjour 0706-100 191