Fi firar det feministiska genombrottet på klassisk tårtmark den 8 mars

Fi växer så det knakar och har just passerat 6000 betalande medlemmar. Det firar vi med tårtkalas på klassisk tårtmark den 8 mars. Tårtkalaset kommer äga rum klockan 15:00 på Nytorget i Stockholm.

Det är verkligen läge att fira det feministiska genombrottet. Fi växer så det knakar och har just passerat 6000 betalande medlemmar, vilket kan jämföras med Sverigedemokraternas 5 846 medlemmar när de kom in i riksdagen 2010.

– Förra året gick vi ut med att vi bjuder på tårta när vi passerat 3000 medlemmar. Vi hann knappt blinka innan vi nådde målet och bokade in ett tårkalas. Innan vi nu hunnit få i oss någon tårta har vi redan fördubblat medlemsantalet.  2014 är året det händer då feministerna tar plats i maktens rum, säger Sissela Nordling Blanco, talesperson för Fi.

På plats för att hålla tal finns Sissela Nordling Blanco, Gudrun Schyman, Margeret Gärding, Victoria Kawesa, Isabella Pettersson, förstakandidat till Stockholms kommun, och Nathalie Robertsson från Unga Feminister. Konferencier är människorättsaktivisten Parul Sharma.

- Intresset för den feministiska och antirasistiska rörelsen är stort och i nuläget är det 3500 som tackat ja till vår inbjudan om tårtkalas på Nytorget. Ut med rasisterna och in med feministerna, säger Sissela Nordling Blanco, talesperson för Fi.

Gudruns Schymans bok 100 brev som (inte?!) förändrade världen finns till försäljning och det kommer ges tid för signering.

Välkommen att fika med Fi den 8 mars!
TID: 8 mars kl. 15:00 – 17:00
PLATS: Nytorget, Stockholm

Vill du veta mer om tårtkalaset: http://feministisktinitiativ.se/kalendarium/fira-det-feministiska-genombrottet-med-oss/

• sissela nordling blanco

• Stockholm

Feministiskt initiativ är ett politiskt parti med feminism som ideologisk utgångspunkt. Vår vision är ett fritt samhälle där de mänskliga rättigheterna respekteras. Vi utmanar den politiska ordningen och de etablerade partierna med en genomgripande politik mot alla former av diskriminering.