Idag drar vi igång valrörelsen

Idag drar vi igång valrörelsen

Idag startar Feministiskt initiativ valrörelsen med aktiviteter på gator och torg runt om landet, valturné och ikväll valupptakt på Münchenbryggeriet i Stockholm som följs valupptakter i Göteborg i morgon och Malmö i övermorgon. Idag lanseras också kampanjen ”Feminist? – Det kan du skriva upp!” för att informera väljare om hur en kan rösta på Feministiskt initiativ om det saknas förtryckta valsedlar i vallokalen den 14 september.

- Vi är en stark folkrörelse som växer så det knakar. Nu är vi över 18000 medlemmar och stort parti bland de andra, samtidigt som vi fortfarande helt drivs av ideella krafter, utan pengar, kontor och personal. Detta i kombination med att vi inte får våra valsedlar utdelade i landets vallokaler som de andra partierna får, är vår största utmaning inför valet den 14 september, säger Gudrun Schyman, talesperson och riksdagskandidat för Feministiskt initiativ.

Här kan du läsa mer om valturnén (Sidan kommer att uppdateras kontinuerligt)
Här hittar du info om våra valupptakter i Stockholm, i Göteborg och i Malmö.
Här hittar du kampanjaffischen ”Feminist? – Det kan du skriva upp!
Affischen är gjord av Kommunikationsbyrån South.

För mer info:
Feministiskt initiativs pressjour 0706-100 191

Feministiskt initiativ är ett politiskt parti med feminism som ideologisk utgångspunkt. Vår vision är ett fritt samhälle där de mänskliga rättigheterna respekteras. Vi utmanar den politiska ordningen och de etablerade partierna med en genomgripande politik mot alla former av diskriminering.

Presskontakt Press & Media, intervjuförfrågningar 0761074582

Feministiskt initiativ (Fi)