Inbjudan till lansering av Feministiskt initiativs EU-politik samt ny nominerad kandidat till EU-parlamentet

Du är välkommen till pressträff med Gudrun Schyman och Feministiskt initiativs nya nominerade kandidat till EU-parlamentet, Kirsti Kolthoff, mångårig ordförande för European Women Lobby (EWL).

• Tillsammans berättar Gudrun Schyman och Kirsti Kolthoff om den växande fascistiska utvecklingen i Europa och hur den begränsar kvinnors och minoriteters rättigheter och villkor.
  • Gudrun Schyman presenterar Feministiskt initiativs senastehandlingsprogram i EU och några av de viktigaste områdena.
  • Presentation av Feministiskt initiativs nya nominerade kandidat till EU-parlamentet, Kirsti Kolthoff.

Kirsti Kolthoff avgår nu som mångårig ordförande för Europas största kvinnoorganisation European Women Lobby (EWL). EWL är med sina 2000 medlemsorganisationer från 30 europeiska länder, den största kvinnoorganisationen i Europa. Sveriges Kvinnolobby innehar det svenska medlemskapet. Kirsti Kolthoff har även styrelseuppdrag för Internationella Kvinnoförbundet för Fred och Frihet (IKFF) och har arbetat med uppbyggnaden av organisationen Operation 1325 för att förverkliga FN:s säkerhetsråds resolution 1325:2000. Kolthoff har även varit vice president i Women?s International League for Peace and Freedom (WILPF) med konsultativ status i FN.

Välkommen!

Tid: Måndag 17 november klockan 10:00.
Plats: Stadsmissionens Café i Grillska Huset på Stortorget 3, Gamla Stan, Stockholm.

Mer information:

Feministiskt initiativs pressjour 0706-100 191