Pressinbjudan: Hjärtligt välkommen på Feministiskt initiativs valkonferens den 8 – 9 februari i ABF-huset, Stockholm

Den 8 – 9 februari träffas feminister från hela landet i Stockholm för Feministiskt initiativs valkonferens. På konferensen ska partiets medlemmar fastställa listor till EU-och riksdagsvalet samt valplattform för EU-valet.

Feministiskt initiativs valberedning lämnade förra veckan sitt förslag på kandidater till Europaparlamentsvalet och riksdagsvalet. Under valkonferensen ska partiets medlemmar fatta slutgiltigt beslut om listorna som toppas av Soraya Post och Gudrun Schyman för EU respektive riksdagsvalet. Se valberedningens hela förslag till listor här: http://feministisktinitiativ.se/valkonferens2014/valberedningens-forslag/

- Vi har tagit fram en lista som kommer ta Feministiskt initiativ hela vägen in i maktens korridorer. Tillsammans ska vi göra detta till ett superfeministiskt valår, hälsar valberedningen Feministiskt initiativ.

På valkonferensen fattas det också beslut om valplattform för EU-valet.

Tid: lördagen den 8 februari – söndagen den 9  februari 2014
Plats: ABF-huset på Sveavägen 41 i Stockholm
Pressackrediteringpress@feministisktinitiativ.se
Följ oss på twitter och Instagram:
 @feministerna

För mer information ring: Feministiskt initiativs pressjour 0706-100 191

Mötestider:

• Lördag 8 februari: klockan  9.00 - 18.00.
  • Söndag 9 februari: klockan 9.00 - 16.00.

• soraya post
  • eu
  • europaparlamentsval
  • valfråga

• Stockholm

Feministiskt initiativ är ett politiskt parti med feminism som ideologisk utgångspunkt. Vår vision är ett fritt samhälle där de mänskliga rättigheterna respekteras. Vi utmanar den politiska ordningen och de etablerade partierna med en genomgripande politik mot alla former av diskriminering.