Teysir Subhi (Fi) håller partiledartal på Järvaveckan live

Lördag 5 juni klockan 20.00 är det dags för Feministiskt initiativs partiledartal under Järvaveckan Live. Teysir Subhi håller talet, som blir Subhis första tal i rollen som partiledare.

– Jag ser fram emot att tala på Järvaveckan och är glad över att det blir just där jag kommer att hålla mitt första tal som partiledare för Feministiskt initiativ. Jag kommer att tala om marknadshyra, vilket också V har gjort. Samtidigt får jag intrycket av att V saknar en helhetsbild. När till och med V alltmer vill närma sig C blir det än mer tydligt att utan Fi kommer det inte finnas någon stark vänster kvar.

– Dessutom saknar Sverige en politik som garanterar alla en trygg försörjning, och där har Fi svaret. Vi vill införa en samlad socialförsäkring, och en basinkomst som garanterar ekonomisk grundtrygghet utan krav på motprestation. Detta blir ännu viktigare när allt fler blivit arbetslösa under pandemin. Hur kommer det sig att inte fler vänsterpartier lyfter detta?, säger Teysir Subhi, partiledare för Feministiskt initiativ.

Subhi finns tillgänglig för intervju efter talet lördag den 5 juni. Intervju bokas genom att kontakta pressekreterare via 0762291021. Möjlighet till större intervju för exklusivt reportage finns för utgivare med stor reach.

Talet livesänds på Järvaveckans hemsida och youtubekanal.