Ferroamp och NOTE ingår avtal om volymproduktion

Ferroamp och NOTE ingår avtal om volymproduktion

Ferroamp har tecknat samarbetsavtal med elektroniktillverkaren NOTE om volymproduktion av EnergyHub.

Ferroamp har tecknat samarbetsavtal med elektroniktillverkaren NOTE, som är en av norra Europas ledande partner för elektroniktillverkning med verksamhet i Sverige, Finland, England, Estland och Kina. NOTE kommer att tillverka EnergyHub, hjärnan i Ferroamps smarta system som integrerar förnybar energi, elfordon och energilager med koppling till fastigheternas elnät.

Volymtillverkningen beräknas starta under Q4 i år vid NOTEs fabriker i Norrtälje och Pärnu. Samarbetet möjliggör lägre kostnader och högre produktionstakt vid tillverkning av EnergyHub.

- Samarbetet med NOTE är ett viktigt steg i vår fortsatta industrialisering av bolaget, när vi går från att vara produktionsstyrda till skalbar volymproduktion. Avtalet med NOTE, som är en väletablerad aktör inom elektroniktillverkning, ger oss förutsättningar att växa bolaget framåt både nationellt och internationellt, säger Krister Werner, VD på Ferroamp.

För ytterligare information, kontakta:

Krister Werner, VD, 076-535 86 64

Ferroamp Elektronik AB, grundat 2010, är ett snabbväxande företag inom clean-tech som erbjuder avancerade energi- och effektoptimeringslösningar för fastigheter. Ferroamp har en skalbar plattform som erbjuder möjlighet att kombinera patenterad teknologi i en egenutvecklad EnergyHub med alternativa energikällor och energilager. I en unik lösning kan också flera byggnader kopplas ihop i ett microgrid - Powershare. Kunder är idag framförallt fastighetsbolag, energikonsulter och elkraftbolag. Ferroamp har erhållit flera framstående internationella miljöpriser. Huvudkontoret ligger utanför Stockholm.

Domnarvsgatan 16
163 53 Spånga