Björn Jernström, grundare och CTO, tar emot Industrins pris i Techarenan Challenge.

Ferroamp vinnare i Techarenan Challenge – får Industrins pris

Techarenan Challenge är entreprenörstävlingen som korar Nordens främsta startup och tillväxtbolag. När tävlingen idag avgjordes stod det klart att Ferroamp vinner Industrins pris 2021.

Ferroamp utsågs tidigare i år till finalist och därmed ett av Nordens 50 främsta framtidsbolag i entreprenörstävlingen Techarenan Challenge. Under Techarenan Summit 2021 koras vinnarna och Ferroamp tog hem segern i kategorin Industrins pris.

- Jag är oerhört stolt över att vi vinner Industrins pris, säger Krister Werner, vd på Ferroamp. Vi ser en ökad efterfrågan på lösningar för att möta kapacitetsproblemen i elnätet och att vi vinner Industrins pris är ytterligare en bekräftelse på att vårt innovativa EnergyHub-system behövs i den pågående energiomställningen. Våra produkter och system ligger helt rätt i tiden,säger Ferroamps vd Krister Werner.

Ferroamps grundare och CTO Björn Jernström genomförde finalpitchen som tog Ferroamp till seger i kategorin Industrins pris.

- Det är fantastiskt roligt att vi vinner Industrins pris. Det var hård konkurrens med många intressanta och duktiga företag bland finalisterna. Priset är ett kvitto på nyttan med vår innovativa teknik, som gör fastighetsägare till en del av lösningen på effektbristen och tar oss mot ett mer hållbart samhälle,säger Björn Jernström, grundare och CTO på Ferroamp.

För ytterligare information, kontakta:
Krister Werner, VD, 076-535 86 64

Om Ferroamp Elektronik AB

Ferroamp är ett snabbväxande greentech-bolag som med sin innovativa teknik är en ledande aktör i den pågående elektrifieringen. Ferroamp erbjuder lösningar för att styra, optimera och effektivisera energi och effekt i fastigheter. Det patenterade EnergyHub-systemet möjliggör optimal användning av solenergi, integrerad med batterilager och laddning av elfordon i ett lokalt likspänningsnät. Med PowerShare kan fler få nytta av optimerad energi när det skalbara systemet kopplas ihop i en energigemenskap mellan flera byggnader. Vår prisvinnande teknik har uppmärksammats i flera globala tävlingar. Huvudkontoret ligger utanför Stockholm.

Ferroamps aktie (FERRO) handlas på Nasdaq First North Growth Market med G&W Fondkommission som Certified Advisor (e-post ca@gwkapital.se, telefon 08-503 000 50).

Domnarvsgatan 16
163 53 Spånga