ESS System - Ferroamps nya flexibla batterilösning för småhus och mindre flerfamiljshus

Säljstart för ESS System - Ferroamps nya batterisystem

Ett nytt flexibelt och högeffektivt batteri är nu integrerat i vårt utbud av batterier. Ferroamps Energy Storage Stack (ESS System) är mångsidigt och givetvis fullt integrerat med EnergyHub-systemet, samt framtidssäkrat genom enkel utbyggnad med fler moduler efter behov och över tid.

ESS System är ett modulärt uppbyggt batterisystem som enkelt och flexibelt kan anpassas till olika behov av lagringskapacitet. Det passar bra till allt ifrån mindre villor till lantbruk och mindre flerfamiljsbostäder. Batteriets lagringskapacitet kan byggas ut från 7kWh till 10.5kWh eller 14kWh. Styrningen är placerad vid sidan av batteriet för att förenkla installationen och öka flexibiliteten. Den modulära designen gör det enkelt att installera och bygga ut efter behov och över tid.

Fördelar med ESS System

• Lagra solel som produceras på dagen och använd på kvällen eller när förbrukningen är som högst.
  • Använd schemaläggningsfunktionen i EnergyHub-systemet som möjliggör laddning av batteriet när elpriset är lågt, för att sedan använda den lagrade elen när elpriset är högt.
  • Enkel installation och utbyggnad med hög modularitet.
  • Nyttja det gröna avdraget vid installation av ett mindre system i år och bygg ut med ökad kapacitet över tid.

Läs mer om ESS System

Presskontakt Corporate Communications Manager +46 (0)8 400 143 10