Ferroamp i samarbete med Assemblin El

Ferroamp i samarbete med Assemblin El

Ferroamp har tecknat partneravtal med Assemblin El, en del av den nordiska installations- och servicekoncernen Assemblin. Samarbetet innebär att Assemblin kommer att installera och utföra service av Ferroamps system och produkter runt om i Sverige.

I den pågående energiomställningen i samhället är elektrifiering och optimering av energiförbrukning centralt, likväl som ökning av andelen förnyelsebara energikällor. Ferroamps EnergyHub-system integrerar solenergi, energilagring och likströmslaster kombinerat med intelligent styrning och realtidsövervakning. Detta ger fastighetsägare kontroll över effekt och energi samtidigt som klimatmål kan uppnås.

Assemblin, ett av de ledande installations- och servicebolagen i Norden, har god kompetens och erfarenhet av att installera, driftsätta och utföra service på olika typer av system och anläggningar som syftar till att optimera och minska energiförbrukningen samt fasa ut fossila bränslen.

Ferroamp och Assemblin El har tecknat ett rikstäckande partneravtal, gällande installation, driftsättning och service av produkter inom energioptimeringsområdet.

- Våra smarta tekniska lösningar är möjliggörare i den pågående gröna omställningen. Vi kan tillsammans med aktörer som Assemblin hjälpa fler fastighetsägare att lösa effektbrist, få kostnadskontroll och att nå sina klimatmål – och därmed öka hastigheten i omställningen. Därför är vi väldigt glada över vårt samarbete med Assemblin, säger Krister Werner, vd på Ferroamp.

Samhällets utmaningar i samband med klimatförändringarna är enorma. Här kan vi som installatörer och produktutvecklare verkligen göra skillnad, med hjälp av smarta tekniska lösningar för anläggningar och fastigheter. Vi ser fram emot att göra detta tillsammans med Ferroamp, säger Fredrik Allthin, vd Assemblin El.

Läs mer om Assemblin här: https://www.assemblin.se

För ytterligare information, kontakta:

Krister Werner, VD, 076-535 86 64

Ferroamp är ett snabbväxande greentech-bolag som med sin innovativa teknik är en ledande aktör i den pågående elektrifieringen. Ferroamp erbjuder lösningar för att styra, optimera och effektivisera energi och effekt i fastigheter. Det patenterade EnergyHub-systemet möjliggör optimal användning av solenergi, integrerad med batterilager och laddning av elfordon i ett lokalt likspänningsnät. Med PowerShare kan fler få nytta av optimerad energi när det skalbara systemet kopplas ihop mellan flera byggnader. Vår prisvinnande teknik har uppmärksammats i flera globala tävlingar. Huvudkontoret ligger utanför Stockholm.

Ferroamps aktie (FERRO) handlas på Nasdaq First North Growth Market med G&W Fondkommission som Certified Advisor (e-post ca@gwkapital.se, telefon 08-503 000 50).