Prisbelönt helsingborgsbolag tar in kapital

Helsingborgsföretaget Fieldly, som utvecklar ett projekthanteringssystem specialanpassat för byggbolag, tar in både nationellt och internationellt riskkapital inför sin produktlansering. Investeringen kommer efter att företaget tidigare i år vann Sveriges två största affärsplanstävlingar, Business Challenge och Venture Cup.

“Det känns väldigt roligt att intresset för Fieldly blivit så stort och vi känner nu att vi har hittat två välrenommerade partners som inte bara kan bidra med kapital utan även väldigt mycket kunskap och kontakter inför vår stundande lansering i Sverige såväl som en kommande internationell expansion.” - Säger Daniel Krusenstråhle, Fieldlys grundare och VD.

LUIS – Lunds Universitets Innovationssystem och K5 Partners Prefund går in med totalt 1,3 MSEK i en första såddrunda. K5 Partners Prefund är ett tyskt riskkapitalbolag som drivs av affärsänglarna Christopher Muenchhoff och Maximilian Thyssen vilka tidigare investerat i bolag som Pipedrive, Spotsetter och Cloud 66.

Fieldlys projekthanteringssystem lanseras officiellt den 1 september 2014 men redan nu används produkten av ett större antal pilotkunder spridda över hela landet.

• Nya produkter, tjänster

• såddrunda
  • produktlansering
  • riskkapital
  • fieldly
  • bygg
  • projektledningsverktyg
  • projekthanteringsverktyg
  • hållbart företagande

Fieldly utvecklar och säljer en onlinetjänst (Software as a Service - SaaS) riktad till bolag i byggbranschen med medarbetare ute på fältet. Fieldlys projekthanteringssystem ger användarna stora tids- och kostnadsbesparingar genom att eliminera administrativt pappersarbete och skapa total öppenhet med information mellan arbetsledare, medarbetare och kunder.

Sven Paulin

Presskontakt CMO Sälj och marknad 0737271647