Gå direkt till innehåll
Finnfoams långsiktiga arbete ger resultat: Alla XPS-kvaliteter nu med statusen "Rekommenderas" hos Byggvarubedömningen

Pressmeddelande -

Finnfoam, en ledande aktör inom isoleringsindustrin, meddelar stolt att deras kontinuerliga strävan efter hållbarhet har burit frukt. Samtliga av företagets XPS-kvaliteter (extruderad polystyren) har nu erhållit den prestigefyllda statusen Rekommenderas av Byggvarubedömningen. Denna framgång är resultatet av Finnfoams långsiktiga engagemang och arbete mot mer miljövänliga och hållbara byggprodukter, vilket placerar dem som den enda tillverkaren på marknaden med denna utmärkelse för alla sina XPS-kvaliteter.

Byggvarubedömningen, som är en oberoende organisation, granskar byggmaterial med särskild fokus på miljö, hälsa och funktionalitet. Att Finnfoams samtliga XPS-kvaliteter nu klassas som Rekommenderas är ett tydligt erkännande av företagets dedikation till att minska sin miljöpåverkan och främja en hållbar byggbransch.

"Detta är resultatet av år av fokuserat arbete och innovation inom hållbarhetsområdet," förklarar Daniel Håkansson Lilja, Försäljnings- och marknadschef för Finnfoam. "Att få status 'Rekommenderas' för hela vårt sortiment av XPS-produkter är en bekräftelse på vårt åtagande och vårt ledarskap inom hållbar utveckling."

Denna prestation från Finnfoam markerar en viktig milstolpe i strävan mot mer miljömedvetna och ansvarsfulla tillverkningsprocesser inom byggmaterialindustrin. Med sitt stora utbud av svensktillverkade XPS-produkter erkända för miljövänlighet, leder Finnfoam vägen för industriell hållbarhet.

Bygg en bättre plats.

Vi vill bidra till att göra vår omgivning bättre, en plats i taget. Funktionella, energieffektiva och lättarbetade isoleringsprodukter för byggnader, vägar och gårdsytor är en del i detta. En annan är att tänka innovativt för att lösa nya utmaningar, som nya funktionskrav, förenklad hantering eller en minskad miljöpåverkan.

En bra plats börjar med en bra grund.

Daniel Håkansson Lilja

Presskontakt Försäljnings- & Marknadschef 072 595 55 20

Bygg en bättre plats.

En bra plats börjar med en bra grund.

Finnfoam
Hinkebogatan 7