Filmstaden lanserar nya digitala annonsformat 2024

Filmstaden lanserar nya digitala annonsformat 2024

Sveriges ledande biografkedja Filmstaden presenterar idag ett nytt partnerskap med Cinemataztic bestående av helt nya digitala annonsformat som en del av reklamblocket före filmen.

Bioreklam är ett av de mest kraftfulla formaten där varumärken når en engagerad och svårnådd publik med sitt budskap.

”Som en del av utvecklingen av biomediet strävar vi efter att hitta lösningar som både förhöjer upplevelsen för våra gäster på ett engagerande sätt likväl som att hitta nya digitala intäktsströmmar till vår affär” säger Leslie Marsden, Head of Sales på Filmstaden.

Företaget Cinemataztic har utvecklat plattformen som ger biograferna ökad digital intäkt via de nya formaten liksom full service gentemot deltagande varumärken. Den nya plattformen innehåller såväl interaktiv gaming som användargenererat innehåll och programmatisk annonsering som en del av biografens preshow där varumärken blir en del av bioupplevelsen.

Ett av de nya digitala annonsformaten är CineGame – ett skräddarsytt och varumärkesprofilerat spel som körs av publiken direkt på duken. Spelarna laddar ner CineGame appen och använder sin telefon som konsol där uppkoppling mot duken sker genom en 4-siffrig kod.

”CineGame är ett spännande format för både biopubliken och annonsörer som vill knyta an till biobesökare på ett nytt och kreativt sätt. Med CineGame kan annonsörerna göra både top funnel branding på bioduken och konvertera nya digitala leads low funnel via CineGame appen” säger Mikkel Hagedorn, CEO Cinemataztic.

”Konverteringsgraden från CineGame är unik och viktigast av allt genererar leads från plattformen ett högre ordervärde och är därför ett fantastiskt tillskott till vår affär” säger Daniel Meisling Nielsen, Commercial Sponsorship & Partnership Manager Boozt.com.

Lanseringen av den nya plattformen planeras ske i Q1 2024 på Filmstadens alla biodukar i Sverige.

För mer information, vänligen kontakta:

Filmstaden
Leslie Marsden, Head of Sales