Nu släpps biljetterna till Filmstaden Scandinavia - Sveriges mest storslagna bioupplevelse

Den 12 november invigs Filmstaden Scandinavia med 15 salonger varav en IMAX-biograf och fyra VIP-salonger med integrerad restaurang- och bardel. Den 22 oktober släpps biljetterna till den stora öppningshelgen.

I Nordens största shoppingcenter Mall of Scandinavia kommer Filmstaden Scandinavia att bli Skandinaviens mest moderna och spektakulära biograf med bland annat tre biografkoncept och en restaurang – Restaurang Drama.

De tre koncepten är:

- IMAX – 1 salong, 420 platser

- VIP – 4 salonger, 160 platser

- Filmstaden – 11 salonger varav tre med så kallat immersive sound, d.v.s. ett flertal ljudkanaler som är utspridda i salongen

Filmstaden Scandinavia kommer att bli Sveriges största biograf sett till lokalytan (9000 m2) och kommer att erbjuda 1860 sittplatser. Förutom de tre biografkoncepten, erbjuder Filmstaden Scandinavia också en integrerad restaurang, en parkering precis vid entrén och filmvisningar från klockan 10.00, till sena kvällen.

När de första biljetterna släpps erbjuds bland annat en exklusiv förhandsvisning av ”Hunger Games: Mockingjay del 2” i IMAX-salongen.

De filmer som visas premiärhelgen är:

Premiärfilmer:

• Tjuvheder
  • Bränd
  • Spionernas bro

Alla filmer och föreställningstider finns på www.sf.se där man också kan köpa biljetter.

SF Bio AB ingår i Nordic Cinema Group som är Nordens största biografaktör med 103 anläggningar och 586 biosalonger i sex länder – Sverige, Norge, Finland, Estland, Lettland och Litauen. Nordic Cinema Group bildades 2013 genom en sammanslagning av de starka biografaktörerna SF Bio, SF Kino, Finnkino och Forum Cinemas och ägs av Bridgepoint och Bonnier AB. 2012 omsatte Nordic Cinema Group ca 2 600 Mkr. Sedan 1980 har SF Bio i Sverige byggt 30 nya biografer med 248 salonger och 29 971 fåtöljer och bolaget har ca 1 300 anställda.