På söndag är det Barnens Biodag

På söndag är det Barnens Biodag

Söndag den 29 januari är det åter dags för succén Barnens Biodag. Det är då halva priset på barn- och familjefilm fram till klockan 15.00 på Filmstaden.

Filmstaden har sedan hösten 2014 arrangerat den populära Barnens Biodag två gånger om året med undantag under pandemin. På Barnens Biodag brukar det vara fullt med förväntansfulla barn och föräldrar som vill passa på att uppleva film på bio.

- Barnens Biodag är en otroligt uppskattad aktivitet på våra biografer och ett fint tillfälle för oss att uppmärksamma barn- och familjefilm och samtidigt erbjuda en rolig dag för både barn och vuxna, säger Helena Eklund, Commercial Director på Filmstaden.

På Barnens Biodag har små som stora bioälskare möjligheten att välja på ett brett utbud av barn- och familjefilm till halva priset. Även Poppismenyn i butiken får man köpa till halva priset denna dag.

Filmer som visas under dagen är: Mumier på äventyr, Håkan Bråkan, Mästerkatten 2, En annorlunda värld, Den makalöse Maurice (smygpremiär), LasseMajas detektivbyrå – Skorpionens gåta, UFO Sweden, Mamma Mu hittar hem, Minioner – berättelsen om Gru, Bamse och vulkanön, Tassar av stål, Knorr, Lyle Lyle Crocodile, Den magiska månresan, DC League of Super-Pets och Vad hände Alfons Åberg? Filmutbudet varierar beroende på storlek på biograf.

Barnens Biodag äger rum på Filmstadens biografer över hela landet söndagen den 29 januari från ca kl. 9.30 fram till kl.15.00. Biljetterna finns ute till försäljning på filmstaden.se eller på våra biografer.

Läs mer och köp biljetter: https://www.filmstaden.se/barnensbiodag

För mer information kontakta: Anna Malmfors, Campaign Manager, Marketing Filmstaden, tel: 08-680 35 37, e-post: anna.malmfors@filmstaden.se