RENAISSANCE: A FILM BY BEYONCÉ lanseras globalt den 1 december – biljetter finns nu till försäljning på filmstaden.se

RENAISSANCE: A FILM BY BEYONCÉ, skildrar artistens mål och hårda arbete som kreatör och producent. I filmen får vi ta del av Beyoncés process för att genomföra den rekordstora RENAISSANCE WORLD TOUR med 56 föreställningarna i 39 städer. Filmen har premiär på biografer över hela världen från och med den 1 december.

Filmstaden meddelade idag att RENAISSANCE: A FILM BY BEYONCÉ, som skildrar Beyoncés rekordstora världsomspännande RENAISSANCE WORLD TOUR, kommer att spelas på dess biografer från och med den 1 december. Biljetter finns att köpa på filmstaden.se.

RENAISSANCE: A FILM BY BEYONCÉ skildrar resan för RENAISSANCE WORLD TOUR – en rekordstor världsomspännande konsertturné med 56 konserter, i 39 städer och 12 länder – från starten med öppningskonserten i Stockholm till den stora finalen i Kansas City, Missouri. Den handlar om Beyoncés mål, hårda arbete, engagemang i varje del av produktionen, hur hon med kreativitet och målmedvetenhet skapar sin egen vision och fulländar sin konst.

Beyoncés enastående framträdande under RENAISSANCE WORLD TOUR mottogs med extraordinära hyllningar av både internationella och amerikanska medier och skapade en fristad för frihet, acceptans och delad glädje. Den maxade produktionen välkomnade mer än 2,7 miljoner fans från hela världen, för att njuta av Club RENAISSANCE. Nu kommer miljontals biobesökare att fångas upp av Joy Parade, den monumentala dansfesten som firar allas rätt att vara sig själva.

RENAISSANCE: A FILM BY BEYONCÉ, kommer att finnas tillgänglig för miljontals biobesökare runt om i världen, eftersom den förväntas visas på tusentals biografer över hela världen från och med fredagen den 1 december 2023.

Konserten kommer att visas torsdagar, fredagar, lördagar och söndagar. RENAISSANCE kommer också att finnas tillgänglig i IMAX.

Biljetter finns tillgängliga på filmstaden.seoch BeyonceFilm.com.

OFFICIELL TRAILER: Här

För bilder och artwork: press.Beyonce.com

RÄTTIGHETER BEVILJAS FÖR ANVÄNDNING AV DESSA BILDER I SAMBAND MED BEVAKNING AV RENAISSANCE WORLD TOUR. INGEN ANNAN ANVÄNDNING AV DESSA FOTON ÄR TILLÅTEN.

Om Parkwood Entertainment

Parkwood Entertainment är ett film- och produktionsbolag, skivbolag och managementbolag som grundades av underhållaren och entreprenören Beyoncé 2010. Med kontor i Los Angeles och New York City har företaget avdelningar inom musik, film, video, liveframträdanden och konsertproduktion, ledning, affärsutveckling, marknadsföring, digitalt, kreativt, filantropi och publicitet. Under sitt ursprungliga namn, Parkwood Pictures, släppte företaget filmen Cadillac Records (2008), där Beyoncé spelade huvudrollen och var medproducent. Bolaget har också släppt filmerna Obsessed (2009), med Beyoncé i huvudrollen och som exekutiv producent, vinnaren av Peabody Award for Entertainment, Lemonade (2017), den Emmy-nominerade Homecoming: A Film By Beyoncé (2019), som dokumenterar Beyoncés historiska framträdande på Coachella Valley Music & Arts Festival 2018, och den Emmy-belönade® Black Is King (2020). Parkwood Entertainment producerade The Mrs. Carter Show World Tour (2013-2014), The Formation World Tour (2016) och de tidigare nämnda "Homecoming"-föreställningarna på Coachella (2018) och samproducerade ON THE RUN Tour (2014) och ON THE RUN II (2018) och RENAISSANCE WORLD TOUR (2023).

Presskontakt för Beyoncé och Parkwood Entertainment: Yvette Noel-Schure - yns@parkwood-ent.com