TAYLOR SWIFT | THE ERAS TOUR BLIR ETT GLOBALT FENOMEN NÄR ODEON CINEMAS GROUP VISAR KONSERTFILMEN PÅ BIOGRAFER ÖVER HELA EUROPA. BILJETTER FINNS REDAN UTE TILL FÖRSÄLJNING.

Efter den rekordstora efterfrågan på visningar av TAYLOR SWIFT | THE ERAS TOUR konsertfilm i Nordamerika meddelar Filmstaden som är en del av ODEON Cinemas Group, ett AMC-företag och Europas största biografkedja, att konsertfilmen kommer att visas på ODEON Cinemas Groups biografer runt om i Europa från och med fredagen den 13 oktober 2023.

Biljettförsäljningen har startat och i Sverige har du nu möjlighet att köpa biljetter för att uppleva TAYLOR SWIFT | THE ERAS TOUR konsertfilm på Filmstadens biografer, på stor duk och med toppmoderna ljudsystem.

Med en blinkning till Taylor Swift's album 1989 är biljettpriset i Sverige 198,90 kr för vuxna och barn har 20 procents rabatt.

De första visningarna sker kl 18 fredagen den 13 oktober och TAYLOR SWIFT | THE ERAS TOUR konsertfilm kommer att spelas flera gånger under torsdagar, fredagar, lördagar och söndagar på alla våra biografer för att möta den förväntade efterfrågan. TAYLOR SWIFT | THE ERAS TOUR konsertfilm kommer även att visas i IMAX och iSense.

Konserten TAYLOR SWIFT | THE ERAS TOUR blev ett fenomen under första delen av USA-turnén som skapade historia och satte rekord. Den europeiska delen av turnén kommer att starta den 9 maj 2024 i Paris och avlutas den 17 augusti 2024 i London. Fans över hela Europa kommer nu att få möjlighet att se den otroliga turnéupplevelsen på stor duk samtidigt som fans i USA, Kanada och Mexico och innan själva turnén når Europa.

Filmstaden är glada att kunna visa TAYLOR SWIFT | THE ERAS TOUR konsertfilm på sina biografer i samarbete med AMC Theatres®, dess moderbolag och världens största biografkedja. AMC är distributör för filmen tillsammans med sin partner, Trafalgar Releasing, och säkerställer att filmen visas på biografer över hela världen.

Efter tillkännagivandet av att filmen får premiär i USA, Kanada och Mexico har TAYLOR SWIFT | THE ERAS TOUR konsertfilm satt nya rekord för AMC då fans rusat för att köpa biljetter. Första dagens biljettförsäljning landade på $26 miljoner i biljettintäkter, vilket är ett nytt rekord för en specifik titel på en dag för AMC. Det tidigare rekordet är från 2021, SPIDER-MAN: NO WAY HOME. Filmstaden förväntar sig också en stor efterfrågan för filmen i Sverige.

Mer information finns på: filmstaden.se som uppdateras löpande. Pristillägg kan förekomma beroende på salong, plusstolar, IMAX etc.

ODEON Cinemas Group är stolta över att vara Europas största biografkedja med varumärken i Storbritannien, Irland, Sverige, Finland, Norge, Spanien, Italien, Tyskland och Portugal.

Varje år välkomnar vi miljontals gäster till oss för att se de senaste filmerna och underhållningen i ca 280 biografer och 2 500 salonger.

We make movies better genom att utveckla biografer i världsklass och leverera minnesvärd underhållning.

ODEON Cinemas Group är en del av AMC, världen största biografkedja med ca 910 biografer och 10 100 salonger.

www.odeoncinemasgroup.com