Dietistens råd till frukostfemma

Dietistens råd till frukostfemma Nya numret av nyhetsbrevet Morgongrynet handlar om hotellfrukost. Hälsohippa Henke, Finans-Filip och affärsladyn Gun är tre av de fem frukosttyperna som får goda råd av dietisten. Här finns också reportage, recept och ett frukostquiz. Nyhetsbrevet kommer ut fyra gånger per år, tidigare nummer har fokuserat på frukost och mellanmål i skolan. Ladda ner Morgongrynet: www.finax.se/morgongrynet För mer information var god kontakta: Åsa Rosén, Finax tel 0733-170593. Bilder för fri publicering: www.finax.se /Pressrum. Familjeföretaget Finax AB i Helsingborg utvecklar och marknadsför spannmålsbaserade livsmedel som müsli, brödmixer och mjöl. I slutet av 70-talet lanserade Finax Sunt & Gott, den första svenska müslin som fortfarande är en av Sveriges mest välkända. Finax ingår i Abdon Mills som omsätter drygt 4,5 miljarder SEK och bedriver verksamhet i ett tiotal länder.