Årets julgåva från Findus ska säkerställa att färre går hungriga

Årets julgåva från Findus ska säkerställa att färre går hungriga

Grunden i Findus affär är att erbjuda svenska folket god och bra mat. Mat som gör gott för såväl människa som för vår omvärld. Att få äta sig mätt ligger därför oss på Findus varmt om hjärtat och är ett område där vi som livsmedelsföretag kan göra skillnad.

Det faktum att så mycket som en tredjedel av den mat som produceras slängs, samtidigt som många går hungriga, ligger till grund för vårt beslut att donera mat till bland annat Stockholms Stadsmissions Matcentralen. Donationerna till Stockholms Stadsmissions Matcentralen gör det möjligt för oss att både minska vårt matsvinn och samtidigt mätta fler magar. Vi är glada att konstatera att vi under 2019 skänkt över 29 ton mat till bland annat Stockholms Stadsmission och Stadsmissionen Skåne.

För att ytterligare bidra till Stockholms Stadsmissions viktiga arbete har vi i år, för andra året i rad, valt att skänka Findus julgåva till organisationen. Pengarna kommer att gå till Stockholms Stadsmissions viktiga verksamheter som på olika sätt hjälper människor i nöd.

Du vet väl att även du som privatperson kan bidra till Stockholms Stadsmissions arbete? Här finns tips på hur du själv kan bidra.

God jul och gott nytt år önskar

Maria Svantemark
Nordic Sustainability Manager