Findus lanserar Pease Bowls: veganska färdigrätter gjorda på ärtprotein

Findus lanserar Pease Bowls: veganska färdigrätter gjorda på ärtprotein

Under 2018 lanserade Findus sitt nya produktsortiment Pease – Bra mat från ärtan. Nu expanderar företaget utbudet av Pease ytterligare genom att lansera veganska färdigrätter där ärtproteinet Pease står i centrum. Pease Bowls kommer i två utföranden, en Chiligryta med picklad rödlök och Pulled Pease med teriyakisås. Pease Bowls tillagas i micro och är färdiga på bara 7-8 minuter.

- Med Pease Bowls kan vi nu erbjuda våra konsumenter ett hälsosamt och snabblagat måltidsalternativ som dessutom är veganskt, vilket vi vet är något som det finns stor efterfrågan på. I dagsläget lanserar vi två Pease Bowls men planerar att lansera fler rätter på sikt, berättar Ulrika Eriksson Ahnbo, Senior Brand manager på Findus.

Pease Bowls finns att hitta i butik från och med vecka 38 i två olika utföranden. Den första är en Chiligryta med picklad rödlök, gjord på Peasefärs blandad med kikärtor och svarta bönor samt rikligt med grönsaker. Den andra rätten, Pulled Pease med teriyakisås, består av en blandning av svart och vitt ris, sojabönor, Pulled Pease med teriyakisås och sugarsnap peas. Båda rätterna är rika på protein.

- Det finns en fördom om att vegansk mat inte skulle vara mättande. Med våra Pease Bowl visar vi att veganska färdigrätter absolut kan vara proteinrika och därmed ge en bra mättnadskänsla, berättar Ulrika Eriksson Ahnbo.

Pease Bowls kommer att säljas på Willys, Hemköp, Citygross, MatHem, mat.se, Pressbyrån, 7-Eleven samt i Convinis frysar.

För mer information och produktprover, kontakta: Ulrika Eriksson Ahnbo, Senior Brand Manager, ulrika.eriksson.ahnbo@se.findus.com.

Taggar