Findus återkallar produkten Våra finaste Persilja 30 gram, artikelnummer 3134

Findus återkallar produkten Våra finaste Persilja 30 gram, artikelnummer 3134

Findus återkallar produkten Våra Finaste Persilja, 30 gram med artikelnummer 3134. Anledning är att man vid en rutinkontroll upptäckt spår av magsjukebakterien VTEC i råvaran som används i Findus produkt Våra Finaste Persilja, 30 gram med nedanstående lot-koder.

I okokt tillstånd kan förtäring av bakterien innebära en hälsorisk. Findus har därför beslutat att i förebyggande syfte återkalla produkten ifråga.

Återkallelsen gäller artikel 3134 med nedanstående lot-koder och bäst-före datum.

Våra Finaste Persilja, 30 gram

Artikelnummer: 3134

Lot-koder: L7333AV005; L7333BV005; L7333CV005

Bäst-före datum: 05.2019

Lot-koder: L8029AV005; L8030BV005; L8030CV005

Bäst-före datum: 07.2019

Findus har stoppat alla leveranser av de aktuella batcherna.

Om du som konsument köpt en produkt med någon utav lot-koderna ovan, rekommenderar Findus att du tar kontakt med din butik.

Vid ytterligare frågor, var god kontakta Findus konsumentkontakt på telefonnummer 020 – 88 60 00.

Taggar