Ge din pall ett ansiktslyft med en sits av betong.

Finja DIY – Avskalad pall med betongsits

Med hjälp av Finjas nya DIY-beskrivning kan du med ett fåtal steg förvandla en enkel pall till ett modernt inredningsobjekt med betonginslag. Genom att gjuta betong över pallens sittyta skapas en vacker och modern pall som gör ditt hem än mer personligt.

Få saker är så praktiska i ett hem som en pall. Denna flexibla möbel passar i stort sett alla rum och sammanhang. Pallen tjänar såväl ung som gammal, är lätt att bära och kan med lätthet flyttas runt eller ställas undan vid behov. En avskalad och stilren pall som denna passar dessutom lika bra som ett sidobord eller sängbord.

Mixa och matcha

Med Finjas vägledning och kreativa tips får din pall nytt liv. Projektet är enkelt att utföra, även för nybörjare, och det behövs endast ett fåtal material och redskap. Tack vare plastbaljans släta och glansiga yta blir resultatet oväntat lent och pallen kan nyttjas både ute och inne. Låt till exempel dess ben få en färg som stämmer överens med övrig inredning eller gjut flera pallar i olika färg.