Iso-Plus märkt med Säker Fasad

Iso-Plus märkt med Säker Fasad

Vårt fasadsystem Iso-Plus har genomgått RISE:s (f.d. SP) avancerade testprogram med lysande resultat. I kombination med testat stomskydd är systemet därmed godkänt i funktionshänseende och har blivit tilldelat Säker Fasad, ett kvalitetsmärke framtaget av SPEF tillsammans med branschens ledande leverantörer av fasadsystem samt försäkringsbolaget Gar-Bo.

I dagsläget är vi i full gång med ett omfattande dokumentationsarbete men testresultaten har återigen påvisat att Iso-Plus är ett tryggt fasadsystem som håller i längden. Med sin tjockputs passar det särskilt bra för hus i utsatta lägen och kan till exempel monteras på regelstomme klädd med oorganisk skiva, lättklinker, lättbetong och tegel.

Iso-Plus består av bullerdämpande, vattenavvisande och icke brännbar mineralull med två lager fiberförstärkt putsbruk samt ett yttre skikt av till exempel Finja Ädelputs.