Nu erbjuder vi även dammreducerad avjämning i pumpbil

Nu erbjuder vi även dammreducerad avjämning i pumpbil

Sedan tidigare är delar av vårt golvsortiment i småsäck dammreducerat och från den 1 april gäller detta även majoriteten av vårt material som levereras i pumpbil av såväl egna som externa operatörer. Fördelarna med dammreducerat byggmaterial är många och underlättar arbetet på flertalet sätt.

Den främsta förändringen som kommer att ske rör miljön på arbetsplatsen. Dels blir ytorna i och kring bilen betydligt mindre dammiga, dels får chauffören som sköter blandningen en väsentligt renare och därmed behagligare arbetsmiljö. Ytterligare en fördel med dammreducerat innehåll är att det minskar det maskinella slitaget på både blandare och pump.

De golvprodukter som från och med månadsskiftet kommer att levereras dammreducerade i pumpbil är våra mest populära avjämningar, det vill säga 260 Fiber Avjämning, 290 R Avjämning, 310 F Avjämning samt 325 Avjämning.

Är du intresserad av att veta mer om produkterna eller vår pumpbilsservice är du givetvis välkommen att besöka vår webbplats, alternativt kontakta oss för vidare information.