Bemix utvecklar och levererar specialbruk till proffs inom svensk byggindustri. Prefabväggarna i gallerian Westfield Mall of Scandinavia i Solna har fogats med Bemix produkter F4 och F4FF.

Bemix bygger ut e-handel med Klarna

Bemix fortsätter sitt digitaliseringsarbete och vidareutvecklar e-handeln med specialbruk för proffsbyggare på bemix.se. Den senaste investeringen innebär bättre service för företagskunder med ny frakt- och betallösning.

Satsningen på e-handel är inte ny; sedan snart fem år har byggentreprenörer kunnat köpa specialbruk och tillbehör på bemix.se. Nu erbjuder företaget sina kunder flexibel betalning med Klarna – en trygg och väletablerad lösning:

– Vi fokuserar på ökad tillgänglighet med fler valmöjligheter för våra e-kunder. Det ska vara lätt och smidigt att handla produkter av oss på webben, säger Karin Pettersson, VD på Bemix. När vi kompletterar med Klarna Checkout som betalningsalternativ i vår e-handel blir processen att beställa och betala ännu enklare.

I och med implementeringen av betaltjänsten kan kunderna välja mellan att faktureras via Klarna eller betala med kort. Fraktpriset beräknas dessutom automatiskt direkt i kassan.

Bemix helhetslösning med Klarna Checkout startar i augusti och kommer att marknadsföras ytterligare i samband med Betonggalan 2023 på Stockholm Waterfront den 12 oktober.

– För att uppmärksamma att vi tar ett nytt digitalt steg i verksamheten får alla nya kunder som registrerar sig på bemix.se och lägger en order under den dagen gratis frakt, lovar Karin Pettersson.

En order på specialbruk kan, precis som tidigare, läggas när som helst på dygnet i Bemix e-handel. Tjänsten är plattformsoberoende och fungerar lika bra oavsett om beställning görs på en mobil, surfplatta eller dator.