Björn bygger bo – Renovera badrum

Björn bygger bo – Renovera badrum

Björn Christiernsson är tillbaka och denna gång har samarbetet med Finja resulterat i en film om hur ett pålitligt men samtidigt vackert och funktionellt badrum skapas. Det är som vanligt en inspirerande produktion men också tydlig och enkel att följa. I filmen får du som tittar tips och råd om alltifrån spackling av golvfall till plattsättning, tätning och fogning.

– Att bygga badrum med Finjas produkter är ett rent nöje. Jag valde att använda mig av företagets dukbaserade tätsystem, vilket gick både snabbt och smidigt. Snart stod en ny härlig oas redo att tas i bruk och det nödvändiga rummet är idag ett av husets mest uppskattade, säger Björn Christiernsson.

Oavsett om ett badrum ska byggas från grunden eller renoveras är syftet med filmen att underlätta arbetet så mycket som möjligt. Utöver de olika momenten presenterar Björn även lämpliga produkter att använda sig av, såsom EPS-betong, avjämningsmassa, tätsystem, fästmassa, fog och silikon.

– Serien Björn bygger bo innehåller några av de populäraste filmerna på vår Youtubekanal. Den utökas ständigt och efter att ha följt Björn bygga både villa och attefallshus föll det sig naturligt att även göra en film med fokus på badrum, säger Veronica Jensen på Finja.