Björn bygger bo – Spräcka berg med Snigeldynamit

Björn bygger bo – Spräcka berg med Snigeldynamit

​Stora stenar och berg är vackra och naturliga inslag hemma hos många av oss. Vid nybyggnation, utbyggnad eller annat arbete på tomten kan berget dock behöva undanröjas. När Björn Christiernsson återvänder i filmserien Björn bygger bo tar han itu med bergsknallen hemma på tomten, tillsammans med Finja Betongs produkt ​Snigeldynamit.

Berget ligger nära vårt hus vilket var en viktig faktor att ta med i beräkningarna. För att undvika eventuella skador på huset letade jag efter sätt att få bort en liten del av vår bergsknalle på ett sätt som inte innebär sprängning med allt vad det för med sig av markvibrationer, splitter och damm. Snigeldynamit uppfyller dessa krav och att jag dessutom kunde utföra arbetet själv gjorde valet enkelt, säger Björn Christiernsson.

Snigeldynamit – en effektiv och välbeprövad produkt

Finja Betongs Snigeldynamit har funnits på marknaden i flera år och används av både yrkesmän och privatpersoner. Produkten tar på ett effektivt sätt, både ljud- och vibrationslöst, bort större stenar, bergsknallar och betong. Genom att borra ett flertal hål i objektet och sedan fylla dessa med Snigeldynamit får du en långsam och effektiv process som förvandlar stora stenformationer till småsten som i de allra flesta fall går att köra bort med en skottkärra.

I filmen får du handfasta tips på hur du använder produkten och vad du ska tänka på. Slutresultatet är otroligt: den stora bergsformationen förvandlas till större och mindre stenblock som sedan kan transporterats bort med skottkärra och maskin.

"En produkt som alla kan och får använda"

– Snigeldynamit är en fantastisk produkt som gör det möjligt att spräcka sten, berg och betong på ett enkelt sätt. Eftersom du varken behöver söka tillstånd eller besiktiga närliggande byggnader, är detta en produkt som alla kan och får använda. Vi är glada över att få fortsätta samarbetet med Björn för att inspirera både yrkesmän och privatpersoner att gjuta, mura och putsa, säger Veronica Jensen på Finja.