Charmiga tomtar – gör det själv

Charmiga tomtar – gör det själv

Jultomtar, trädgårdstomtar, hustomtar. Ja, charmiga tomtar av alla dess slag passar utmärkt att gjuta i betong. De är dessutom enkla att skapa på egen hand och du kan med fördel göra flera stycken vid ett och samma tillfälle. Betongtomtar i olika storlekar trivs självklart i ditt hem och på balkongen men gör sig lika bra längs med uppfarten och i trädgårdslandet.

Finja har tagit fram en gör det själv-beskrivning för att gjuta tomtar. Beskrivningen innehåller allt du behöver veta och införskaffa, från strumpa till färdig tomte.

Vad inspirerar dig?
Måla tomtarna i rött och vitt, likt traditionella jultomtar, eller i mörkare färger som gör att de lätt smälter in i trädgårdens buskage. Önskar du behålla den naturligt grå nyansen går det givetvis lika bra.

– Att gjuta tomtar i betong är ett optimalt julpyssel som även barnen kan vara delaktiga i. De personliga tomtarna är perfekta gåvor i adventstid men även fina som julklapp och självklart som dekoration i det egna hemmet, säger Veronica Jensen på Finja.