​Digitala verktyg och DIY-beskrivning till attefallsprojekt

​Digitala verktyg och DIY-beskrivning till attefallsprojekt

Finja Betong har utvidgat sin digitala verktygslåda med AR, augmented reality. Med hjälp av en mobil eller surfplatta kan man placera och planera ett murat och putsat attefallshus digitalt. Kunden kan ta en tur runt huset, gå in i det och kika ut genom fönstren. Innan huset ens är byggt!

Med ett murat och putsat attefallshus får du alla de goda egenskaper konstruktionen erbjuder: Låg uppvärmningskostnad, god inomhusmiljö och en byggnad som varken kan brinna eller ta skada av fukt. Den vackra och putsade fasaden ger dig ett tryggt och hållbart ytskikt som har minimalt underhållsbehov.

Attefallshuset är ett av över femtio olika DIY-projekt som finns tillgängliga på Finjas webbplats. Samtliga är kompletta med materiallista, steg för steg-beskrivning och ritningar som visar hur du går tillväga.

AR är en mobilteknik som blivit allt mer populär då den ger användaren möjligheten att visualisera hur ett projekt kommer se ut på plats innan beslut tas om var och hur något ska byggas.

– AR är det senaste digitala verktyget vi adderar till vår hemsida. Tillsammans med våra produktväljare och mängdberäknare, rörliga arbetsanvisningar och inspirerande DIY-projekt erbjuder vi en välfylld digital verktygslåda. Murat och putsat byggande är framtidens hållbara byggnadssätt. Vi vill underlätta för våra kunder att välja hållbara och närproducerade produkter, säger Bengt Widstrand, VD Finja Betong.

……………………………

Finja Betong fokuserar på murat och putsat byggande och är en rikstäckande leverantör av byggmaterial. Produktutbudet är omfattande och konceptlösningar erbjuds inom allt från block, torrbruk, golvavjämning, fix och fog, fasadputssystem, cellplast och grundelement. All vår tillverkning är närproducerad då vi har produktionsanläggningar på flera platser i Sverige.