Evigheten - en friggebodsdröm från Finja

Evigheten - en friggebodsdröm från Finja

Mura en vacker och lekfull friggebod i sommar. Broschyren Evigheten ger inspiration till den som vill mura en hållbar, evighetsformad friggebod som skänker glädje till många kommande generationer.

Mem arkitekter har formgivit Evigheten, ett sinnrikt litet hus som muras och putsas med material från Finja. Mjuk och välkomnande öppnar den upp nya möjligheter för både inredning och användningsområden. En drömlik lekstuga eller en ljuvligt rofylld plats för eftermiddags¬kaffet? Du bestämmer själv vad din Evigheten ska bli.

Evigheten består av två runda ytor; ett större rum för inomhusaktiviteter och en uteterrass med sittbänk. Det harmoniska rummet inspirerar till mysiga övernattningar och stunder för avkoppling och fritidsaktiviteter. Sittplatsen på uteterrassen är omgiven av väggar som ramar in och skapar en vind- och insynsskyddad viloplats.

Tillvaro bortom tid och rum
Det är de runda och graciösa formerna som gör Evigheten till något mer än en traditionell friggebod. Den böljande designen mjukar upp och skapar magi i vilken trädgård som helst.

– Evigheten tar tillvara på den gränslösa potential som murat och putsat byggande innebär. Friggeboden blir ett uppenbart blickfång i trädgården som inte lämnar någon oberörd. Men framförallt är Evigheten en formbar plats för dig och dina drömmar - för en lång tid framåt, säger Veronica Jensen på Finja.