Finja Betong förenklar planeringen av ett murat och putsat stall med nytt AR-objekt

Genom inspirerande och kompletta byggprojekt önskar Finja Betong visa möjligheterna med att mura och putsa. De kompletta DIY-projekten innehåller fullständig materiallista, ritningar och steg för steg-anvisningar för varje steg i byggprocessen.

Nu adderar företaget ytterligare ett AR-objekt till ett av dessa populära DIY-projekt. Näst på tur står ett modernt stall som mäter 64 kvm och enkelt kan utökas efter behov.

AR, augmentet reality (förstärkt verklighet) ger användaren möjlighet att digitalt placera byggprojektet på den tänkta byggplatsen. Därefter går det att vrida, vända och flytta objektet till dess man funnit den perfekta platsen. Det går att själv gå in i byggnaden och genom skärmen se hur det är att exempelvis titta ut genom fönstret. I Finja Betongs AR-objekt är tre boxar med, vilket gör att du får en god bild av den invändiga ytan.

I ett nytt och lättarbetat stall trivs både djur och människor och den murade och putsade konstruktionen gör det dessutom brandsäkert, okänsligt för fukt och nästintill underhållsfritt.

Sedan tidigare tillhandahåller Finja Betong en rad andra AR-objekt, exempelvis två varianter av attefallshus, ett garage, utekök och carport bland många andra objekt. På finja.se finns samtliga AR-objekt tillgängliga.