Finja Hemmafix, ett nytt lagningsbruk som går att blanda direkt i hinken.

Finja Betong introducerar Hemmafix – ett mångsidigt lagningsbruk

Finja Betong lanserar Hemmafix, ett flexibelt och lättanvänt lagningsbruk som blandas direkt i hinken. Lagningsbruket, med varierad skikttjocklek för både uppfyllnad och utjämning ovan mark, fungerar lika bra att använda ute som inne. Finja Hemmafix är avsedd för mindre vertikala ytor av betong, murverk samt cementputs.

– Vi strävar alltid efter att ha ett uppdaterat och heltäckande sortiment och med Hemmafix täcker vi in ytterligare användningsområden. Det är ett lättarbetat och allomfattande lagningsbruk som passar en rad ändamål. Att produkten dessutom kommer i en lätt och behändig hink att blanda bruket i är även det ett stort plus, säger Magnus Andersson vice vd på Finja Betong.

Del av något större

Nytillskottet är ett välkommet komplement till företagets redan breda torrbrukssortiment, som utöver lagningsprodukter består av kategorierna gjuta, mura och putsa. Gemensamt för materialen, oavsett funktion, är att de alla är tåliga mot väder och vind, förblir intakta under lång tid, kräver minimalt med underhåll samt är hållbara ur ett generationsperspektiv men självklart också för klimatet.