Finja Betong lanserar ett nytt, smartare nätfäste

Finja Betong lanserar ett nytt, smartare nätfäste

Finja Betong lanserar nya Nätfäste Universal. Nätfästet, som används vid montering av stålnät på underlag av murverk och betong, har utvecklats och försetts med en smart snäppfunktion.

– Smarta tillbehör gör arbetsdagen roligare. Vi är därför glada över det nya nätfästet, vars finurliga snäppfunktion bidrar till en snabbare och smidigare montering av putsnät, säger försäljningschef Fredrik Karlsson.

Nätfäste Universal används med fördel i kombination med Finjas Fasadnät, men fungerar även tillsammans med andra putsnät som har en maskvidd större än 18 mm samt en maximal tråddiameter på 1,2 mm. Tack vare dess snäppfunktion förblir Nätfäste Universal hängande i tråden under montage och klarar två trådar åt gången vid överlappning av nät.

Produktnyheten kommer att utgöra ett tillbehör i Finja Betongs putssortiment och precis som sin föregångare monteras fästet med varmförzinkad skruv eller motsvarande.