Finja ska locka fler ungdomar till branschen genom digital utbildning

Finja ska locka fler ungdomar till branschen genom digital utbildning

Tack vare ett unikt samarbete med P&L Nordic kan Finjas drygt 60 år långa erfarenhet av murat och putsat byggande nu förmedlas till elever på landets gymnasiala byggprogram.

P&L Nordic utvecklar och säljer digitala koncept och produkter som främjar kompetensförsörjning och lärande.

Finja har bistått P&L med digitalt utbildningsmaterial med vars hjälp fler ungdomar ska få upp ögonen för branschen. Den digitala tekniken innebär en rad fördelar när det kommer till utbildning och P&L kommer att ha stor användning av Finjas rörliga bilder och simuleringar då de underlättar inlärningen.

– Detta är vårt bidrag till att locka fler ungdomar till branschen genom digitalisering i våra skolor och ökad kunskap om murat och putsat byggande, säger Veronica Jensen på Finja.